torsdag 26 april 2007

En vanlig dag.

Gick upp redan vid 5 idag (tack för modafinil!) och körde igenom ett träningspass för ryggen innan jobbet. Körde ganska skapligt i marklyften (blev en tia på 120kg), en övning jag börjat uppskatta allt mer och mer.

Den senaste tiden har det blivit en hel del jobbande och inte allt för mycket sömn. Jag är fascinerad över hur pass bra modafinil verkar fungera för mig, har inga som helst problem att sova runt 5h varje natt och ändå fungera som vanligt. Visst klarar jag av 5h sömn i vanliga fall också, men jag klarar definitivt inte av att hålla samma fokus och tempo dagen igenom med träning på morgonen och jobb efteråt. Ska försöka skriva ett längre inlägg senare om modafinil...

Tog tunnelbanan från gymmet ner till kontoret och läste tidningarna på vägen. En gymnasietjej som satt mittemot log flirtigt mot mig och sökte min uppmärksamhet genom att blotta större delen av sina tonårsbröst i en för årstiden minimalistisk top. Kanske skulle börja ta tunnelbanan oftare?

Arbetsdagen flöt på ganska bra. Snackade en hel del över lunchen tillsammans med Patric om möjliga projekt som skulle gå att engagera sig i. Patric är intelligent (han håller ofta med mig), ambitiös (kommer till jobbet ungefär samma tid som jag) och dynamisk (inte enbart intresserad av arbetet). Dock saknar han sociala egenskaper och fungerar inte tillsammans med fler än tre personer åt gången, något som kan få lustiga effekter i mötessammanhang. Det är intressant att se hur fler och fler lärt sig när det är dags att kort avbryta Patric när han skenar iväg utan att ta notis om att ingen för tillfället är intresserad av hans (förvisso intressanta) tankegångar.

Inga kommentarer: